Nintendo Switch Sports-recensie | CNN onderstreept

Nintendo Switch Sports is de eerste titel in jaren waar zowel de gamers als de niet-gamers in mijn leven even enthousiast over zijn, en terecht. Wii Sports werd in 2007 meteen een hit dankzij de eenvoudige, verfijnde bewegingsbesturing waarmee iedereen een golfclub, honkbalknuppel of bowlingbal kon oppakken, en na een handvol sequels is die geliefde formule eindelijk naar de Switch gekomen.

Switch Sports slaagt er grotendeels in om het gezinsvriendelijke plezier van Wii Sports naar een nieuwe generatie te brengen, met een mix van terugkerende games zoals bowlen en tennis en nieuwe sporten zoals badminton en voetbal – samen met de mogelijkheid om ze online te spelen. Maar is het goed genoeg om een ​​plekje tussen de beste Nintendo Switch-games te verdienen? Hier zijn mijn gedachten na een week wild rondzwaaien met Joy-Cons in naam van wereldwijde concurrentie.

Gezinsvriendelijk sportplezier

Nintendo Switch Sports is een geweldige koop voor mensen die op zoek zijn naar een leuke, gezinsvriendelijke sportervaring waar ze zowel online als offline van kunnen genieten. Gamers die op zoek zijn naar een robuustere ervaring voor één speler, moeten echter ergens anders kijken.

Wat we leuk vonden

De meeste sporten zijn geweldig om te spelen

Nintendo

Hoewel ik sommige games leuker vond dan andere, waren de zes belangrijkste ervaringen van Switch Sports – bowling, tennis, badminton, chambara, volleybal en tennis – allemaal leuk en gemakkelijk onder de knie te krijgen. Elke titel vereist niet veel meer dan de Joy-Con-controller in verschillende richtingen zwaaien, hoewel er een beetje nuance in elk spel zit voor degenen die proberen een concurrentievoordeel te krijgen.

Voetbal, een van de vele nieuwe sporten die voor de Switch werden geïntroduceerd, werd al snel een favoriet van mij. Door de traditionele gamepad-bediening voor beweging op slimme wijze te combineren met op beweging gebaseerde schommels voor schoppen en kopstoten, voelt Switch Sports’ kijk op voetbal meer als een fysiek actieve versie van standaard sportgames zoals Rocket League. Het is niet echt een work-out in vergelijking met sommige andere games van Switch Sports — en je armen zwaaien om te “schoppen” kan een beetje ongemakkelijk aanvoelen — maar het is nog steeds erg leuk, vooral in rauwe 4-tegen-4 online wedstrijden.

Chambara, een zwaardvechtspel dat je uitdaagt om je tegenstander van een platform te slaan, is een ander belangrijk hoogtepunt. Aanvallen en bewaken in de juiste richting is hier de sleutel, en er is een echt gevoel van voldoening dat komt met het lezen van je vijand en het maken van een slimme zwaai waardoor ze het water in vliegen. Het is een van de meest intense en op vaardigheden gebaseerde games van het stel, en ik merkte dat ik vol adrenaline zat na een grote online overwinning – en woedend racete voor een rematch wanneer ik verloor. Ik kreeg ook de beste training van Chambara, waarbij mijn arm snel pijn deed na een handvol intense duels.

Bowling is al lang mijn favoriete Wii Sports-spel en het is net zo leuk en toegankelijk als altijd op de Switch. Het op een rij zetten van schoten en het zwaaien van de Joy-Con om de bal te gooien blijft eenvoudig en intuïtief, en meer gevorderde spelers kunnen nog steeds met hun pols zwaaien voor lastigere gebogen schoten. Deze Nintendo-topper krijgt online een heel nieuw leven, met de toevoeging van eliminatiewedstrijden voor 16 spelers waarbij slechts een handvol spelers na elke paar frames doorgaat. Dit maakte me zeker nederig in mijn vroege wedstrijden (ik dacht dat ik een goede Switch-bowler was totdat ik online speelde), maar het maakte het verder gaan des te opwindender.

Online spelen kan een geweldige tijd zijn

Mike Andronico/CNN

Nintendo Switch Sports brengt eindelijk online spelen in de mix, en voor het grootste deel is het erg leuk. Er is een Play Globally-modus waarmee jij en maximaal één andere persoon in je huishouden gemakkelijk wedstrijden kunnen spelen met mensen over de hele wereld, en het vinden van een van deze games in een van de zes sporten kostte me over het algemeen maar een paar seconden. Met Play Globally kun je zoeken naar wedstrijden in maximaal drie sporten tegelijk of op de willekeurige knop drukken als je wilt dat de game een sport voor je kiest, wat leuke opties zijn als je wat afwisseling wilt. Of ik nu deelnam aan bowlingconfrontaties met 16 spelers of één-op-één op het badmintonveld, mijn wedstrijden waren vrij van merkbare vertragingen of vroegtijdige verbroken verbindingen.

Er is ook de mogelijkheid om privé online sessies op te zetten met maximaal zeven andere vrienden, wat even eenvoudig is. Een paar potjes tennis spelen met een vriend van mij was doodeenvoudig, en als je een recent Nintendo-spel online hebt gespeeld, ben je heel goed bekend met de hele opzet. Ik zou willen dat je met deze modus punten kunt verdienen voor ontgrendelbare items, maar ik waardeer het nog steeds dat ik een gemakkelijke optie heb om snel een spel met vrienden op gang te brengen – vooral omdat ik niet vaak mensen in de buurt heb voor lokale multiplayer.

Geweldige presentatie en leuke aanpassingsopties

Nintendo

Switch Sports is geen visueel baanbrekend spel, maar het is nog steeds een genot om naar te kijken. De verschillende locaties van Spocco Square (het nieuwe gebied waar alle sporten van de game plaatsvinden) zijn kleurrijk en levendig, met tal van achtergrondpersonages en omgevingsdetails waardoor elke fictieve speeltuin er levendig en bewoond uitziet. De avatars van de game zijn schattig, met een behoorlijke hoeveelheid aanpassingsopties aan het begin (en zelfs meer om te ontgrendelen) om je virtuele atleet echt de jouwe te maken. Oh, en maak je geen zorgen, Wii Sports-puristen – je kunt je Mii-personages nog steeds gebruiken als je je ouderwets voelt.

Ik waardeer ook enkele van de kleinere presentatiedetails hier, zoals titels die je kunt mixen en matchen om jezelf leuke aangepaste bijnamen te geven (ik ging gelijk voor “Dog Dad”), evenals emoji-achtige stempels die je midden in de game kunt gebruiken om uw vreugde of ontsteltenis te uiten. Net als bij uitrusting ontgrendel je meer titels en stempels terwijl je online speelt, waardoor je genoeg opties hebt om jezelf uit te drukken in de arena.

Wat we niet leuk vonden

Online spelen voelt onvolledig

Mike Andronico/CNN

Hoewel Nintendo Switch Sports fantastisch kan zijn om via internet te spelen, raakte ik gefrustreerd door enkele van de manieren waarop het online gedeelte is gestructureerd. Om te beginnen heeft de Play Globally-modus – de enige game die je ertoe aanzet om het meest te spelen – niet alle variaties van bepaalde sporten die je tegenkomt wanneer je offline of in privéwedstrijden speelt. Dat betekent dat je modes als Special Bowling (die de baan vult met lastige obstakels) en de Soccer Shoot-Out (die je uitdaagt om strafschoppen uit te voeren met je eigenlijke been) misloopt wanneer je online matchmaking doet. Ik kan begrijpen waarom Nintendo de online-ervaring voor elk van de zes sporten zou willen stroomlijnen (het vinden van wedstrijden kan veel langer duren met meer opties om uit te kiezen), maar het is jammer dat sommige van de interessantere modi van het spel hier worden begraven.

Speel genoeg wedstrijden in een bepaalde sport en je zult in staat zijn om de respectievelijke Pro League te ontgrendelen, waar je je omhoog werkt in de gelederen en gematcht wordt met vergelijkbare bekwame tegenstanders. Ik hou van het Pro League-concept en het voelt geweldig om hoger te eindigen na een reeks zuurverdiende overwinningen, maar ik zou willen dat de game een duidelijker pad bood om daar te komen. Er wordt nauwelijks melding gemaakt van de Pro League wanneer je het spel opstart, en het vertelt je ook niet hoeveel wedstrijden je moet spelen om het te ontgrendelen voor je sport naar keuze – het verscheen gewoon voor mij uit het niets nadat ik genoeg had gedaan tijd in Bowling en Chambara. Dat gezegd hebbende, waardeer ik de optie om het Pro League-spel voor elke sport te pauzeren als je nonchalant wilt spelen en je geen zorgen wilt maken dat je naar beneden glijdt.

Mike Andronico/CNN

Je wordt beloond met een overvloed aan ontgrendelbare items om online te spelen, maar ik hou niet van de manier waarop de game ze uitdeelt. Als je een wereldwijde wedstrijd speelt, verdien je punten (je krijgt er minstens 30 alleen voor het spelen, en meer als je bepaalde uitdagingen voltooit), en elke 100 punten kun je een item ontgrendelen uit alle collecties die momenteel beschikbaar zijn. Het is een eenvoudig genoeg systeem – en ik merkte dat ik dingen in een vrij snelle clip ontgrendelde – maar het is ook meer tijdgevoelig dan ik zou willen.

Elke collectie heeft bijvoorbeeld 12 items (met twee bonusoutfits die je vrijspeelt voor het voltooien van elke set) en is slechts een beperkt aantal dagen beschikbaar. Als je genoeg punten hebt verdiend, kun je willekeurig een item ontgrendelen, wat betekent dat je van alles kunt krijgen, van een nieuwe hoed of tennisracket tot een grappige nieuwe stempel om tijdens wedstrijden te gebruiken. Hoewel het niet lang duurde om een ​​volledige set items te voltooien, had ik mijn punten liever besteed aan de dingen die ik wilde (een baard is tenslotte nuttiger voor mijn avatar dan, laten we zeggen, een gele set ogen). En hoewel de wisselende, tijdelijke collecties je een reden geven om terug te blijven komen, creëren ze ook een gevoel van FOMO waardoor het spelen van de game als een verplichting kan aanvoelen.

Er is niet veel beloning voor solo of offline spelen

Nintendo

De ontgrendelbare items van Switch Sports kunnen alleen worden verdiend via online matchmaking, wat betekent dat er niet veel reden is om offline (of in privé online wedstrijden met vrienden) te spelen, behalve gewoon plezier hebben. Dat is misschien geen probleem voor mensen die gewoon af en toe een potje bowlen of tennis willen met hun vrienden, maar iedereen die op zoek is naar een singleplayer-ervaring zal dat hier niet vinden. Dit systeem is er waarschijnlijk om spelers te motiveren om wereldwijde matchmaking te doen, maar aangezien je met andere Nintendo-titels zoals Mario Kart 8 Deluxe items kunt ontgrendelen, ongeacht hoe je speelt, is het een beetje jammer.

Sommige spellen zijn beter dan andere

Nintendo

Hoewel ik veel plezier heb gehad met Bowlen, Voetbal en Chambara, ben ik minder dol op de drie sporten die je uitdagen om verschillende ballen heen en weer te spelen: Tennis, Badminton en Volleybal. Er is zeker enige voldoening die gepaard gaat met het behalen van een goed getimede piek in volleybal of een game-winnende smash in tennis, maar in mijn ervaring komen deze games grotendeels neer op gewoon wachten op je beurt om de Joy-Con te zwaaien. Ik heb bij deze sporten niet zoveel controle als bij de andere drie, en met mijn racket zwaaien of voor een hobbel gaan voelde nooit zo nauwkeurig of responsief als ik zou willen. Je kilometers kunnen variëren – en dit kan te wijten zijn aan mijn persoonlijke gebrek aan vaardigheid – maar ik merkte dat ik na een paar dagen spelen mijn interesse in deze drie sporten verloor.

De beenriem heeft nog niet veel nut

Mike Andronico/CNN

Nintendo Switch Sports ondersteunt het Joy-Con Leg Strap-accessoire, of je er nu al een hebt liggen door Ring Fit Adventure te kopen of het hebt opgenomen in de fysieke Switch Sports-editie van $ 49,99. Het probleem is dat er op dit moment niet veel met het accessoire te maken heeft. Het enige deel van Switch Sports dat momenteel de beenriem vereist, is de Soccer Shoot-Out-modus, die alleen offline of in privé online wedstrijden kan worden gespeeld.

Er is een leuke nieuwigheid om virtueel een bal in een doel te trappen met je eigenlijke been, maar ik gooide mijn beenriem snel opzij nadat ik de modus een draai had gegeven. Het is vermeldenswaard dat je deze zomer de beenriem in volledige voetbalwedstrijden kunt gebruiken na een gratis update, iets wat ik graag wil uitproberen. Maar tenzij je het idee van voetbalshoot-outs in je woonkamer echt leuk vindt, kun je de Leg Strap-bundel overslaan en wat geld besparen op de digitale versie van de game van $ 39,99.

Waar het op neerkomt:

Nintendo

Als je op zoek bent naar een moderne versie van Wii Sports, ideaal voor gezinnen en ervaren gamers, dan zul je dol zijn op Nintendo Switch Sports. De meeste van de zes sporten zijn gemakkelijk op te pikken en erg leuk, en de online modi van het spel maken het een koud kunstje om direct de competitie aan te gaan met mensen van over de hele wereld. En hoewel ik Switch Sports alleen al zou aanbevelen vanwege de uitstekende Bowling-, Chambara- en Soccer-games, helpt het dat Golf later dit jaar als gratis update arriveert.

Dat gezegd hebbende, de online functionaliteit van de game is een beetje beperkt, en ik wou dat er alternatieve manieren waren om items te ontgrendelen voor mensen die liever niet met vreemden spelen. Degenen die een robuustere singleplayer-ervaring willen om actief te blijven, moeten Ring Fit Adventure eens proberen, of een van Nintendo’s speciale sporttitels zoals Mario Golf: Super Rush of Mario Tennis Aces. Maar als je alleen maar een informele bowlingwedstrijd, tenniswedstrijd of volledig zwaardgevecht wilt houden met vrienden en familie — online of offline — doet Nintendo Switch Sports heel goed werk door een formule te moderniseren die woonkamers over de hele wereld sindsdien fascineert. 2007.

.